Samsung Galaxy S3 > Samsung Galaxy S3 forum

Samsung Galaxy S3 forum

Welkom Gast 

Show/Hide Header

Welkom Gast, posten in dit forum vereist registratie.

Pagina's: [1]
Auteur Onderwerp:Newbie vragen
Pebbie
Newbie
Permalink
Post Newbie vragen
on: October 22, 2012, 11:43

Hallo Iedereen,

Ben een newbie, heb 3 en half jaar een iPhone gehad en nu sinds enkele dagen een Samsung Galaxy S3. Uiteraard ben ik iPhone gewend maar sta ik nu volledig open voor Samsung en het Android Systeem :) Niet omdat ik ontevreden ben over de iPhone maar gewoon omdat ik ben gevallen voor de looks van de S3.

Veel dingen heb ik al terug kunnen vinden qua werking maar op 2 dingen loop ik nu nog wel vast. Ik hoop dat jullie mij hierin verder kunnen helpen:

Is het mogelijk om eventueel met een speciaal programma de filmpjes van de Iphone af te spelen op de Samsung?

Hoe kan ik de MP3-speler bedienen vanaf het lockscreen, zonder de code los te koppelen?

Alvast bedankt voor als jullie het antwoord weten.

Peteronlin-
e
Moderator
Permalink
Post Re: Newbie vragen
on: October 22, 2012, 12:54

@ Pebbie :P

Op vraag a)
Probeer eens
Vimeo-filmpjes aangepast voor iPhone en Android

DEZE APP of de MX Speler

Op vraag b)
Het notificatiescherm kent enkele nieuwe functies. Zo zijn er, hoe kan het ook anders, meer instellingen mogelijk naast het aan- en uitzetten van WiFi en Bluetooth. Zo kun je ook de stilstand, schermrotatie, spaarstand, meldingen, mobiele gegevens, autostand en synchronisatie aan of uit zetten. Heb je de koptelefoon ingeplugd, dan krijg je nog meer functies erbij. Zo kun je de radio bedienen en staan er snelkoppelingen naar diverse audio-toepassingen waaronder de MP3-speler en YouTube. Het lockscreen kent ook vernieuwing. Daarin staat nu ala HTC Sense onderin enkele snelkoppelingen waarmee je ook het toestel kunt unlocken waarna die app direct wordt opgestart.
ImageImage

Een tevreden Samsung Galaxy s III-Android 4.1.2 Jelly Bean- Gebruiker.
Mijn Favoriete Apps in PDF
Mvg Peter
Image
Image

Diondk
Newbie
Permalink
on: October 22, 2012, 13:05

Wanneer je easy phone sync gebruikt om je foto's en filmpjes over te zetten naar je iphone worden ze ook automatische geconverteerd naar een formaat wat wel af te spelen is op je S3.

Ik ben namelijk sinds afgelopen weekend ook een S3 bezitter en liep tegen het zelfde aan.

dirkipirki
Newbie
Permalink
on: October 23, 2012, 07:40

Ik ga dit draadje volgen omdat ook ik overstap van de ihone naar de S3....

ron
Pro
Permalink
on: October 23, 2012, 10:57

Peteronline, even een beginners vraag denk ik, maar hoe kom ik in het notificatiescherm??? Is dat lang de aan/uit knop in gebruikt houden ??? Kan namelijk het plaatje dat hierboven staat niet vinden.

Pebbie
Newbie
Permalink
on: October 23, 2012, 11:40

@Peteronline, bedankt alvast voor je hulp, samen met Diondk. Ik ga de apps voor het omzetten vd filmpjes binnenhalen. Wat de mp3 speler betreft, die krijgt dus meer functies met gebruik van de koptelefoon, maar heeft deze dus niet zonder koptelefoon begrijp ik? Heb ook nooit een HTC gehad, dus kan me er ook geen voorstelling van maken.

Hoe het zit het eigenlijk met het downloaden van apps, hoe weet je zeker welke veilig zijn en dat niet je telefoon gehackt wordt bv doordat ze enkele rechten van je telefoon over kunnen nemen?

@Dirkipirki, leuk dat je ook overstapt van de iPhone naar de S3. Ik ben uiteraard nog volledig in de testfase en 100% iPhone gewend. Maar moet eerlijk bekennen dat ik toch al een paar pluspunten zie op de S3 t.o.v. de iPhone.

Pebbie
Newbie
Permalink
on: October 23, 2012, 11:42

Oh waar ik ook nog tegenaan loop, in de app Mail heb ik mijn 2 gMail accounts toegevoegd.
De mails die ik binnen krijg worden niet weergegeven in HTML versie, plaatjes blijven leeg etc.
Hoe kan dit aangepast worden, via links Instellingen zie ik het namelijk niet.

Peteronlin-
e
Moderator
Permalink
on: October 23, 2012, 14:39

Quote uit ron op October 23, 2012, 10:57
Peteronline, even een beginners vraag denk ik, maar hoe kom ik in het notificatiescherm??? Is dat lang de aan/uit knop in gebruikt houden ??? Kan namelijk het plaatje dat hierboven staat niet vinden.

Betreffende de plaatjes hierboven Ron
Instellingen > Beveiligings- en Vergrendelscherm > Vergrendelschermopties

Mvg Peter
Image
Image

Peteronlin-
e
Moderator
Permalink
on: October 23, 2012, 14:54

Quote uit Pebbie op October 23, 2012, 11:40
@Peteronline, bedankt alvast voor je hulp, samen met Diondk. Ik ga de apps voor het omzetten vd filmpjes binnenhalen. Wat de mp3 speler betreft, die krijgt dus meer functies met gebruik van de koptelefoon, maar heeft deze dus niet zonder koptelefoon begrijp ik? Heb ook nooit een HTC gehad, dus kan me er ook geen voorstelling van maken.

Hoe het zit het eigenlijk met het downloaden van apps, hoe weet je zeker welke veilig zijn en dat niet je telefoon gehackt wordt bv doordat ze enkele rechten van je telefoon over kunnen nemen?

Op vraag a) wat bedoel je precies met code? dat je voor je ontgrendeling van je lockscreen een aangemaakte code hebt ingevoerd?
Want als je het zo hebt geopteerd kan je normaal gezien door kort 2 keer na elkaar op de home button te drukken S Voice activeren die toelaat spraak commando's te sturen zoals bvb play next in te praten, of dit nu werkt met vergrendeling op kan ik niet meteen zeggen , zou je eens moeten uittesten.

Op vraag b)
Deze optie uitgevinkt laten om enkel vertrouwelijke apps te aanvaarden, dit wil daarom niet zeggen dat je geen reclame bij bepaalde free apps kan meegestuurd krijgen!

Verder raad ik je AVG antivirus App aan omdat ik als hijackthisanlyst zeker weet dat deze een goede antivirus is en deze scant de Apps. 8-)

zie onderstaande print screen.
Image

Mvg Peter
Image
Image

Pebbie
Newbie
Permalink
on: October 23, 2012, 15:44

Dank je wel Peter, ik ga er vanavond mee aan de slag.

ron
Pro
Permalink
on: October 23, 2012, 19:09

Peteronline bedankt, was dat even zoeken maar had geen vinkje bij veegvergrendelingsoptie staan dus zag ik de optie niet, maar gevonden nu

Peteronlin-
e
Moderator
Permalink
on: October 23, 2012, 19:15

Quote uit Pebbie op October 23, 2012, 15:44
Dank je wel Peter, ik ga er vanavond mee aan de slag.

Quote uit Ron op October 23, 2012, 19:09 bedankt, was dat even zoeken maar had geen vinkje bij veegvergrendelingsoptie staan dus zag ik de optie niet, maar gevonden nu

@ Pebbi graag gedaan. :P
@ Ron graag gedaan. :P

Mvg Peter
Image
Image

Pebbie
Newbie
Permalink
on: October 23, 2012, 20:38

Op filmpjes doen t dus top. Wat dat beginscherm betreft, die staat nu ook goed. Maar ik merk dat t niet werkt zoals ik wil. Ik zou dus graag als t scherm vergrendeld is met 1 knop een foto maken of de mp3 bedienen. Maar als ik op dat icoon druk moet ik toch eerst ontgrendelen en dat wil ik eigenlijk skippen indien mogelijk. Dit kon wel met iphone maar mogelijk niet met de s3?

Peteronlin-
e
Moderator
Permalink
on: October 23, 2012, 21:44

Voor nog meer opties met je Locksreen test een de app uit
Widgetlocker Lockscreen

Voer in Google Play App store in hunb zoekbalk omderstaande woorden nog eens in en kijk wat je daar zou kunnen bevallen:
- unlock screen
- Air Mp3 Player

Wat de camera betreft kan het in ieder geval.
Je houd 1 vinger op je scherm en draaid je toestel.
Instellingen>beveiliging en vergrendelopties>vergrendelschermopties > Camera ontgrendelen aanvinken! :P 8-)

Image

Mvg Peter
Image
Image

Pebbie
Newbie
Permalink
on: October 24, 2012, 14:32

Ga ik naar kijken, nu zie ik bij Widgetlocker machtingen het volgende:

Machtigingen
Deze app heeft toegang tot:
Services waarvoor u moet betalen
telefoonnummers rechtstreeks bellen
Hiermee kan de app telefoonnummers bellen zonder uw tussenkomst. Door schadelijke apps kunnen er onverwachte oproepen op uw telefoonrekening verschijnen. De app kan hiermee geen alarmnummers bellen.

Uw persoonlijke gegevens
gevoelige logbestandsgegevens lezen
Hiermee kan de app de verschillende logbestanden van het systeem lezen. De app kan op deze manier algemene informatie achterhalen over uw tabletgebruik, mogelijk inclusief persoonlijke of privé-informatie. Hiermee kan de app de verschillende logbestanden van het systeem lezen. De app kan op deze manier algemene informatie achterhalen over uw telefoongebruik, mogelijk inclusief persoonlijke of privé-informatie.

Is dit niet gevaarlijk? Of is dit iets wat de iPhone mogelijk ook al deed, maar nooit zo zichtbaar was als hier nu wordt omschreven?

Peteronlin-
e
Moderator
Permalink
on: October 24, 2012, 14:57

Dat ga je bij veel apps zien staan hoor ;)
Is in feite een beetje zoals de apps van Facebook je moet ook toegang geven.
Stel nu je krijgt een aanbod voor een upgrade van een betalende versie das omdat je zo dat nieuws toelaat, maar als ze geen visa nummer hebben of jij geeft geen toestemming voor een betalingsopdracht dat gaat allemaal zo maar niet he 1 keer de app geïnstalleerd heb je in feite controle over de instellingen en zeker om de app te verwijderen.
Stel je installeert de facebook App, dan gaan daar velden in te zien zijn waar je bvb je mailadres kan invullen das al gedeeltelijk een bepaalde toegang dat je creëert tot privé gegevens. uiteraard bepaal jij dan verder met wie je deze deelt en met wie niet het is een soort Privacy Policy waar de makers van die Apps zich ook aan dienen te houden.

Mvg Peter
Image
Image

Pagina's: [1]
Mingle Forum by cartpauj
Versie: 1.0.34 ; Pagina geladen in: 0.306 seconden.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.6/10 (272 votes cast)
Samsung Galaxy S3 forum, 5.6 out of 10 based on 272 ratings